پنج نژاد از پرطرفدارترین ماهی‌های اسکار در ایران

 

پنج نژاد از پرطرفدارترین ماهی‌های اسکار در ایران


ماهی اسکار (نام علمی: Astronotus ocellatus) یکی از شناخته شده‌ترین و پرطرفدارترین ماهی‌های زینتی گوشتخوار است که از خانواده سیکلیدها می‌باشد. این ماهی در آب‌های شیرین زندگی می‌کند و بومی رودخانه‌های آمازون، پاراگوئه و شرق ونزوئلا است. این ماهی به دلیل رنگ‌ها و الگوهای متنوع و زیبای روی بدن، اندازه بزرگ و رشد سریع، مقاومت بالا در برابر بیماری‌ها و نگهداری آسان، مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به آکواریوم قرار گرفته‌است. این ماهی همچنین دارای شخصیت و هوش بالایی است و می‌تواند صاحبش را تشخیص دهد و با او بازی کند.


مقالات کاملتر در حوزه ماهیان زینتی را در بستاف اهواز تماشا کنید


در این مقاله، پنج نژاد از پرطرفدارترین ماهی‌های اسکار در ایران را معرفی می‌کنیم:


 ماهی اسکار تایگر


ماهی اسکار تایگر (Tiger Oscar) نزدیک‌ترین گونه به اسکار وحشی موجود در طبیعت است که دارای رنگ زمینه مشکی و طرح نارنجی و قرمز رنگ با طرح ببر مانند می‌باشد. این نژاد از ماهی اسکار یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین نژادها در بازار ایران است و به راحتی در فروشگاه‌های ماهی زینتی یافت می‌شود. این ماهی می‌تواند تا ۳۰ سانتی‌متر رشد کند و برای نگهداری آن نیاز به آکواریومی با حجم حداقل ۸۰ لیتر دارد.


 ماهی اسکار آلبینو


ماهی اسکار آلبینو (Albino Oscar) یکی از زیباترین و جذاب‌ترین نژادهای ماهی اسکار است که دارای رنگ زمینه سفید و طرح‌های قرمز یا نارنجی رنگ می‌باشد. این نژاد از ماهی اسکار نتیجه پرورش و انتخاب مصنوعی است و در طبیعت یافت نمی‌شود. این ماهی می‌تواند تا ۳۰ سانتی‌متر رشد کند و برای نگهداری آن نیاز به آکواریومی با حجم حداقل ۸۰ لیتر دارد. این ماهی به دلیل رنگ سفید زمینه، چشم‌های قرمز و بدنه‌ای شفاف، بسیار دیدنی و جالب است.


 ماهی اسکار مسی


ماهی اسکار مسی (Red Oscar) یکی از پرطرفدارترین نژادهای ماهی اسکار است که دارای رنگ زمینه مسی و طرح‌های قرمز رنگ می‌باشد. این نژاد از ماهی اسکار نتیجه پرورش و انتخاب مصنوعی است و در طبیعت یافت نمی‌شود. این ماهی می‌تواند تا ۳۰ سانتی‌متر رشد کند و برای نگهداری آن نیاز به آکواریومی با حجم حداقل ۸۰ لیتر دارد. این ماهی به دلیل رنگ مسی زمینه، بسیار درخشان و زیبا است.


ماهی اسکار پرتقالی


ماهی اسکار پرتقالی (Orange Oscar) یکی از نادرترین و گران‌ترین نژادهای ماهی اسکار است که دارای رنگ زمینه پرتقالی و طرح‌های مشکی رنگ می‌باشد. این نژاد از ماهی اسکار نتیجه پرورش و انتخاب مصنوعی است و در طبیعت یافت نمی‌شود. این ماهی می‌تواند تا ۳۰ سانتی‌متر رشد کند و برای نگهداری آن نیاز به آکواریومی با حجم حداقل ۸۰ لیتر دارد. این ماهی به دلیل رنگ پرتقالی زمینه، بسیار چشم‌نواز و خاص است.


ماهی اسکار لئوپارد


ماهی اسکار لئوپارد (Leopard Oscar) یکی از زیباترین و متفاوت‌ترین نژادهای ماهی اسکار است که دارای رنگ زمینه مشکی و طرح‌های زرد رنگ با طرح لئوپارد می‌باشد. این نژاد از ماهی اسکار نتیجه پرورش و انتخاب مصنوعی است و در طبیعت یافت نمی‌شود. این ماهی می‌تواند تا ۳۰ سانتی‌متر رشد کند و برای نگهداری آن نیاز به آکواریومی با حجم حداقل ۸۰ لیتر دارد. 


https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Two_Tiger_Oscar.jpg




ماهی اسکار تایگر


ماهی اسکار مسی




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خود را با ما به اشتراک بگزارید